martes, 8 de septiembre de 2020

És meu!, per Swann Meralli i Carole Crouzet

Comprar en Argot




És meu! Swann Meralli i Carole Crouzet. 

Hi ha mil maneres de fabular, però aquesta es del mes adient. Com expliques a un nen que compartir es divertit? És meu!, És meu! Éees meeeu! Repeteixen de tant en tant tots el xiquets –els majors ho pensem- una hi altra vegada. La diversió està en compartir el moment i reflexionar sobre el concepte de “gaudir” i “disfrutar”. Quines preguntes serien les apropiades per a fer-li a un xiquet? Tal volta ninguna es del tot màgica, ni vàlida per a tots, d´ahí que mitjançant aquest conte, siga el mes demostratiu.

Tots ho hem vist alguna vegada. Potser han sigut els nostres fills o els d’uns amics, els nostres nebots… De fet, és possible que tu mateix fossis el protagonista d’una escena així quan eres petit (o fins i tot quan ja no ho eres tant!). Ens referim a aquella criatureta que repeteix incessantment «Això és meu! Això és meu! Això és meu!», abraçada desesperadament a una joguina que no vol ni sentir a parlar de compartir. Així se’ns presenta la protagonista d’aquest àlbum, una nena que no desitja que el seu cosinet es diverteixi ni amb el seu osset de peluix ni amb la seva pilota…, però que gràcies a ell aprendrà una valuosa lliçó.

Swann Meralli i Carole Crouzet han creat una preciosa i divertida narració sobre el materialisme com a contrari de la imaginació i la innocència. Un llibre ideal per ajudar als més petits a entendre que han de compartir i que viure és més important que posseir.

No hay comentarios:

El complot de las damas muertas Crispin, Jessa

  Al cumplir los treinta, Jessa Crispin tomó una decisión drástica que ha marcado su vida desde entonces: cargaría solo con un par de maleta...