Concurso publicado hoy en el DOGV: Premi Literari de Narrativa de Dones

 ATENCIÓN Escritoras: 

Publicado hoy 30/12/2020 en el DOGV y plazo de 20 días para presertarse:

RESOLUCIÓ de 22 de desembre de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusive, per la qual es convoca per a l'exercici 2021 el Premi Literari de Narrativa de Dones. [2020/11257]

Mitjançant l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió del Premi Literari de Narrativa de Dones. (DOGV Núm. 7709, 01.02.2016).

En virtut del que s'ha exposat, de conformitat amb les competències conferides pel Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:

Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2021 el Premi Literari de Narrativa de Dones regulat per l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.




Segon. Participants


Podrà participar qualsevol dona que siga major d'edat i resident a la Comunitat Valenciana, i podrà presentar un màxim de dues obres per persona.




Tercer. Finançament


La present convocatòria de premis es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, segons el que s'estableix en l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i normativa de desplegament.


El projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 preveu l'existència de línia de subvenció S5339000 en l'aplicació pressupostària 16.02.01.0000323.10.4, dotada amb un import de 4.000 €.


No obstant això, l'import total màxim, que tindrà caràcter estimat, de les ajudes convocades per la present ordre quedarà condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre-les en la llei de pressupostos de la Generalitat que s'aprove per a l'exercici 2021.






Quart. Premis


1. Es concedirà un primer premi de 2.000 euros i dos accèssits de 1.000 euros cadascun. Quan es presenten obres per autores pertanyents a associacions de dones, un dels accèssits, recaurà necessàriament sobre una d'aquestes autores.


2. L'import dels premis estarà subjecte a la retenció de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) que marca la llei, i es formalitzarà mitjançant transferència bancària en un únic pagament.


3. Es podran concedir mencions especials, sense dotació econòmica, si la qualitat de les obres presentades i no premiades ho meresqueren, a consideració del jurat.


4. El lliurament dels premis podrà realitzar-se en un acte públic organitzat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones.






Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds


1. El termini de presentació serà de vint dies hàbils, i començarà a explicar-se l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.


2. Els relats i la documentació que els acompanya podran presentar-se en qualsevol dels registres de les seus de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, d'Alacant (C/ Teatre, 37 – 39, 03001), Castelló de la Plana (Av. Germans Bou, 81 12003) o València (C/ de la Democràcia, núm. 77, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, 46018), o en qualsevol dels llocs que, amb caràcter general, reconeix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També podrà presentar-se telemàticament, incloent-hi un arxiu adjunt en format PDF amb el relat.




La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa, estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (Procediments administratius), i en el següent enllaç de la guia prop:


https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=1798&version=amp




Sisé. Documentació que ha d'acompanyar les sol·licituds


1. En el cas de presentació en registre físic, cada relat que es presente s'entregarà en un sobre gran, en el qual s'indicarà únicament el seu títol i, en el cas que la seua autora pertanga a una associació de dones, figurarà també la paraula «ASSOCIACIÓ». En el sobre s'inclouran 5 còpies, cadascuna d'elles precedida per una pàgina amb el títol i sense cap identificació de la seua autora, i que no serà tinguda en compte per al còmput de l'extensió del treball. Si la presentació és telemàtica s'adjuntarà un arxiu en format PDF.


2. Cadascuna de les obres s'identificarà amb un títol i es presentarà acompanyada d'una sol·licitud de participació, degudament emplenada, el model de la qual s'adjunta com a annex I, en què s'expressarà l'acceptació de les bases i a la qual se li assignarà un número de registre.


3. L'apartat A) de la sol·licitud, que inclou les dades personals de l'autora de l'obra, segellament i identificat amb el número de registre assignat, en el cas de presentació en registre físic, s'introduirà en un sobre, en el qual també es farà constar aquest número de registre, que quedarà en poder de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones. L'autora se'n quedarà una còpia segellada.


4. Així mateix, en el cas de presentació en el registre físic, l'apartat D) de la sol·licitud (fitxa d'identificació de l'obra), segellat i identificat amb el número de registre assignat, es pegarà en la part posterior del sobre en el qual s'ha entregat l'obra. Se segellarà cadascuna de les 5 còpies presentades en les quals es farà constar aquest número de registre.


5. En el cas de presentació telemàtica, es presentaran els formularis emplenats i un exemplar del relat en format PDF.


Si de la comprovació efectuada en resulta alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, qui instruïsca el procediment queda facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.


Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment perquè es comproven les dades de la seua identitat, haurà d'aportar còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació de persona estrangera, segons siga procedent. De no prestar-se autorització perquè l'òrgan convocant comprove les dades de domicili i residència de la persona sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades de Residència, ha modificat el seu empadronament en els dos últims mesos, o si el domicili no consta en el Sistema de Verificació de Dades de Residència o el que hi figura és diferent del facilitat, hauran d'aportar original o còpia compulsada o autenticada del certificat del seu empadronament.


Així mateix, en el cas de no prestar-se autorització perquè l'òrgan convocant obtinga, de manera directa i per mitjans telemàtics, l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Hisenda de la Generalitat i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, previstes en els articles 17 i 18 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'aportar certificats positius expedits per l'AEAT, per la conselleria amb competències en hisenda i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.




La sol·licitud inclou una declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si escau, se li hagueren exigit.




Seté. El jurat


El jurat serà nomenat i presidit per la persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8.4 de la 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.


La identitat de les persones que componen el jurat es farà pública a través de la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, amb anterioritat a l'expiració del termini de presentació de sol·licituds que figure en cada convocatòria.




Huité. Criteris de valoració


En la valoració de les obres presentades el jurat tindrà en compte:


a) La qualitat literària.


b) La coherència narrativa.


c) La defensa de valors no discriminatoris ni sexistes i la ruptura d'estereotips masculins i femenins tradicionals.




Nové. Condicions tècniques de les obres


1. Les obres hauran de ser originals i inèdites en tota la seua extensió.


2. Els treballs podran estar escrits, indistintament, en valencià o en castellà.


3. Les obres es presentaran amb lletra tipus Times New Roman o Arial, de grandària 12 i amb interlineat doble. Si es presenten en registre físic, impreses en paper grandària DIN A4 per una sola cara. Si es presenten telemàticament, s'adjuntarà en format PDF.


4. Els treballs tindran una extensió mínima de 4 i màxima de 12 pàgines.


5. El tema serà lliure.


6. Quedaran exclosos aquells treballs l'autora, contingut o presentació dels quals no s'ajuste als requisits previstos en aquesta ordre.




Deu. Termini de resolució i publicació


1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.


2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja produït resolució expressa s'entendrà que les sol·licituds han sigut desestimades, als efectes previstos per l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.


3. Correspon a la directora general de l'Institut Valencià de les Dones la competència per a resoldre, prèvia proposta vinculant del jurat.






Onzé. Mitjans de notificació


La resolució del procediment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, de conformitat amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.




Dotze. Recursos


La resolució del procediment posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs un potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, o, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.




Tretze. Obligacions de les persones premiades


Les persones premiades, prèviament a l'abonament del premi i a l'efecte de procedir a aquest, hauran de presentar el model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex II, degudament emplenat.




Catorze. Tractament de dades personals


La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persona sol·licitants, per part de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, segons l'article 13 del Reglament general de protecció de dades.


1. Drets de les persones interessades.


a) Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, mitjançant escrit, amb identificació prèvia, dirigit a l'òrgan que tramite aquesta convocatòria.


b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Si les persones interessades entens que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible de la pàgina web https://www.aepd.es/


2. Delegat/da de protecció de dades. Les persones sol·licitants podran contactar amb qui tinga la titularitat de la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana, a través de correu electrònic: dpd@gva.es o en la següent adreça postal: passeig Albereda, 16 – 46010 València.


3. Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per les persones interessades.




Quinze. Publicitat


A la present convocatòria se li podrà donar publicitat mitjançant la seua difusió en forma d'extracte, i si fora possible, mitjançant la inserció dels corresponents anuncis en els periòdics de màxima difusió de la Comunitat Valenciana.




De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que dicta l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana o, directament, un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.






València, 22 de desembre de 2020.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Comentarios

Entradas populares