sábado, 10 de septiembre de 2022

Meninas de picasso,les - cat. RAFART,CLAUSTRE


 

El 1950 Picasso i Sabartés discuteixen sobre art. En la conversa, Picasso fa una afirmació premonitòria: "Si algú es posés a copiar 'Las Meninas', totalment de bona fe, posem per cas, en arribar a cert punt i si el que les copiés fos jo, diria: '¿I si posés aquesta una miqueta més a la dreta o a l'esquerra?' Jo provaria de fer-ho a la meva manera, oblidant-me de Velázquez. La prova em portaria, ben segur, a modificar la llum o a canviar-la, pel fet d'haver canviat de lloc un personatge. Així, poc a poquet, aniria pintant unes Meninas que semblarien detestables al copista d'ofici; no serien les que a ell li hauria semblat veure a la tela de Velázquez, però serien les 'meves' Meninas." Set anys més tard naixeran unes noves meninas, "Les Meninas de Picasso", una interpretació lliure que transforma radicalment el llenguatge estètic de l'obra velazquiana.

No hay comentarios:

Conquista de america, la EL PROBLEMA DEL OTRO Todorov, Tzvetan

  “Escribo este libro con el fin de que no caiga en el olvido este relato, ni otros miles más del mismo tenor. A la pregunta acerca de cómo ...